- Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
- Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
- Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.
- Починаючи виконувати завдання, підготуй своє робоче місце (прибери те, що відволікає твою увагу); думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
- З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
- Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
- Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
- Між уроками роби перерви, руханки, гімнастики для очей, пальчиків...
- Перш ніж виконувати письмові завдання, попрацюй з підручником, конспектом, там можуть бути підказки до ДЗ (формули, правила, короткі пояснення).
- Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.
- Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів, можна використовувати додатково відео уроки на ютуб-каналі, презентації, тематичні відеоматеріали.
- Готуючись до усних уроків, викорис¬товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
- Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами1. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.
- Перевіряй себе за допомогою запитань.
Пам'ятай
Ми найкраще запам'ятовуємо:
- те, чим постійно користуємося;
- те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
- те, що нам потрібно;
- те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;
- те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).
Метод ключових слів
Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.
Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.
- Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.
- До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.
- З'єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.
- Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.
Метод 5-П
- 1-П - Переглянь текст швидко.
- 2-П - Придумай до нього запитання.
- 3-П - Познач олівцем найважливіші місця.
- 4-П - Перекажи текст.
- 5-П - Переглянь текст повторно