^Догори

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

У 2016 році Україна вперше долучилася до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA. Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов'язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.

Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.

Детальну інформацію про PISA – рамкові матеріали, зразки завдань попередніх циклів, новини про стан підготовки до проведення дослідження в Україні – розміщено на офіційному сайті Програми в Україні.

Ознайомитись із завданнями попередніх циклів можна зареєструвавшись на офіційному сайті за покликанням.

Зауважимо, що PISA в кожному циклі дослідження, крім оцінювання досягнень 15-річних підлітків в ключових галузях – читанні, математиці та природничо-наукових дисциплінах, також оцінює досягнення 15-річних підлітків у певній інноваційній галузі. Такою галуззю восьмого циклу PISA-2022 стало креативне мислення як одна з критичних навичок, що необхідні людині для досягнення успіху у 21-му столітті й без яких уже в найближчому майбутньому важко буде конкурувати на ринку праці та й узагалі адаптуватися до швидкозмінних умов сучасного глобального, технізованого й цифровізованого світу.

Інформуємо, що 20 вересня 2024 року Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив Національний звіт за результатами PISA-2022, присвячений успішності українського учнівства в галузі креативного мислення.

Пропонований звіт є лише частиною постійної кропіткої роботи аналітиків УЦОЯО з опрацювання матеріалів масштабного глобального освітнього дослідження PISA-2022, участь у якому взяла 81 країна світу. У раніше опублікованому Національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PІSA-2022 висвітлювалися питання успішності українських 15-річних підлітків у ключових галузях PІSA – читанні, математиці та природничо-наукових дисциплінах, а також йшлося про виклики, з якими стикалося учнівство під час віддаленого навчання тощо.

Ознайомитися із Національним звітом та Міжнародним звітом можна на сайті УЦОЯО за покликанням.

Насамкінець наголосимо, що нині PISA є наймасштабнішим дослідженням у галузі освіти, результати якого слугують важливим інструментом для оцінювання та вдосконалювання освітніх політик і систем у багатьох країнах світу. Сподіваємося, що матеріали цього національного звіту стануть у пригоді освітнім політикам, освітянам, широкій громадськості і всім, хто прагне змінити нашу освіту на краще, зробити її конкурентною у світовому вимірі, а її випускників затребуваними й успішними.